woensdag 18 februari 2009

Solofilm

Eindelijk is het dan zover, m´n solofilm is klaar. Op vrijdag 6 februari mocht ik dan eindelijk solo gaan (missie SD12). Er stond een stevige wind, maar na een paar rondjes met instructeur waren we allebei vertrouwd dat ik het solo wel af kon. Dus we taxiën terug naar de 'ramp' zodat m'n instructeur kan uitstappen. Inmiddels was de wind alweer toegenomen naar 7 knopen dwars (cross) op de baan. Ik kreeg mee van m'n instructeur dat ik elk vliegrondje een 'windcheck' moet aanvragen, en als de wind over 8 knopen cross zou staan, ik dan meteen een volledige stop moest aanvragen. De bedoeling was dat ik 3x zou landen, terugtaxiën naar het begin van de baan, en weer take off zou gaan ('full stop taxibacks' genaamd). Maar al na m'n eerste take off bleek de wind te zijn gedraaid en toegenomen naar 10 knopen crosswind, dus ik moest helaas na 1 landing al stoppen. Inmiddels ben ik alweer bij een andere vlucht (S14) een uur en 20 minuten solo geweest, en ik ben nu bij vlucht S16.
Na je eerste solo is het traditie dat je instructeur je stropdas afknipt en je mag de grond niet raken voordat je klasgenoten je in het zwembad gegooid hebben.

Ik zou zeggen bekijk de film, en laat even een reactie achter. Veel plezier met carnaval, en zuip je niet kapot.



11 opmerkingen:

  1. Hoi schatje! Mooie film! :D En.... dan weer het water in haha!! Kon ook niet anders.. Valt me wel tegen zonder die eendenkroos trouwens hoor, die zul je vast missen ;)
    Wij zullen met carnaval wel op jullie proosten en er een biertje extra op drinken!
    Kus je vriendinnetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey Wiebel,

    Echt super vet man! Gefeliciteerd met het bereiken van deze bijzondere feiten! Gaaf filmpje...

    Zie het al voor me: Zit ik in het vliegtuig naar waar dan ook hoor ik ineens dat mijn piloot Wiebe heet ;)

    Succes kerel!
    Gr. Jadran

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wiebe,

    That's a gr8 movie my courageous friend. Bravo!


    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haaj Wiebel,

    Nais dat je je eerste solovlucht hebt gehad. Dat zag er strak uit:D haha. Gefeliciteerd. En echt goed dat je al je dingen hebt gehaald.

    T weer is daar ook niet mis zie ik wel weer!
    Had je nog post gehad?? ben benieuwd...

    Groetjes Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee Wiebe,

    Wat een leuk filmpje! Wat lijkt je vliegtuigje klein, zeker als jij daar uit klimt! Super hoor!!!

    Nog ff oefenenen en Wiebe zit in een Airbus;).
    Veel succes en plezier nog en geniet van het weer, zag er mooi uit:D.

    X Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Wiebe,

    Super vet joh dat fimpje!!!
    Ook super met die muziek er zo onder.
    Verder zag de vlucht er ook wel goe duit voor zover ik dat als leek kan beoordelen of course!


    Ik wens je nog heel veel plezier tijdens de rest van je verblijf, maar volgens mij komt dat wel goed ;) en de rest ook :D

    Groetjes
    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hee Wiebe!

    Super! echt stoer van je!
    Kan niet wachten dat ik ooit in een 747 zit met Wiebe als piloot!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Wiebe,

    vette shit hoor die video! Mooie mijlpaal, mooi om te zien dat 't zo goed gaat daar ;)

    Alleen nog wel even aan je laatste landing werken (in 't zwembad) he haha!

    Ga zo door! Ik ga nog 1 dag carnavallen hier ;)

    Laters!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Wiebe,

    Super gaaf zeg! gefeliciteerd!

    groetjes,
    Mijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Wiebe,
    ook even een reaktie vanuit Swifterbant.
    Prachtig filmpje! Wij zijn heel trots op onze neef hoor.
    Gefeliciteerd met alles wat je tot nu toe hebt gehaald.
    Nog eenn hele mooie tijd samen met je ouders hoor.Groetjes van Jan en Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. That was cool. You guys talk so fast over the radio I could hardly understand a word anyone was saying and that's my damned native language. What the hell. Were you nervous?

    BeantwoordenVerwijderen